Gezond voor lichaam en geest Met de producten van de Lazuurmarkt geef je je lichaam dat wat goed voor je is. In een fit lijf voel je je immers prettig. Niet voor niets wordt veel nadruk gelegd op goede voeding die zowel de lichamelijke als geestelijke prestaties verbetert. Eten dat goed is voor jezelf én voor de aarde. Leeswijzer In het eerste deel van dit boek leest u in Hoofdstuk 1 een beschrijving van de ‘huizen’ van Michael Pullens van Strategic Development Group, die ten grondslag liggen aan de businessconcepten. Businessconcepten die ondernemers inspireren, waardoor ze nieuwe ideeën voor hun winkel, markt of supermarkt beter kunnen realiseren. In Hoofdstuk 2 vertellen ondernemers welke aspecten van Celebrate Food zij gebruiken voor hun winkel of supermarkt. Zij delen hun ervaringen in hun zoektocht naar innovatie en de nieuwe koers richting duurzaamheid en fair trade. De realisatie van de eerste Lazuurmarkt van Nederland wordt in Hoofdstuk 3 belicht. Een markt met mooie, verse producten. Een plek waar mensen op een andere manier hun boodschappen doen. Waar consumenten mede invloed hebben op het assortiment. En waar de winkeleigenaar een echte marktmeester is. In Wageningen hebben klanten van natuurvoedingswinkel Buys & Ko invloed op het beleid en assortiment. Zij hebben zich verenigd in een consumentencoöperatie. Twee betrokkenen vertellen in Hoofdstuk 4 hoe die samenwerking verloopt. In het tweede deel van dit boek leest en ziet u hoe het ontwerpproces vorm kreeg in ‘Van verkenning tot verbeelding’. 12 13 De basis 1. Bouwstenen voor businessconcepten Een nieuwe supermarkt voor het brede publiek met duurzame, smakelijke en gezonde voeding. Is het mogelijk om in Nederland een retail formule op grote schaal te introduceren met een nieuwe visie op voedsel produceren en verkopen? Dat heeft InnovatieNetwerk laten onderzoeken door het bedrijf Strategic Development Group. Zij gingen aan de slag met de formule voor de supermarkt van de toekomst. Een stevig fundament van een nieuw winkelconcept leg je door het te toetsen aan de praktijk. Daarvoor ontwikkelde de Strategic Development Group zes businessmodellen. Michael Pullens van Strategic Development Group (SDG) bouwde ‘huizen’ met mogelijke ‘bouwstenen’ voor verschillende businessmodellen. Daaruit heeft Pullens vervolgens zes concepten ontwikkeld met ieder een unieke samenstelling aan bouwstenen. de basis Pagina 7

Pagina 9

Interactieve web webshop, deze brochure of presentatie is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het naar een online publicatie converteren van digi artikelen.

521 Lees publicatie 197Home


You need flash player to view this online publication