24 25 De Megastore shop-in-the-shop De naam Megastore shop-in-the-shop zegt het eigenlijk al: een winkel in een (mega)winkel. Het sterke van dit businessmodel is dat de consument streekproducten kan kopen, zonder daar extra moeite voor te hoeven doen. En producenten bereiken op een efficiënte en gemakkelijke manier de consument. Daarvoor maken ze gebruik van bestaande en nieuwe distributievormen. Regionale producten bereiken zo gemakkelijk het grote publiek. 1. Liever vers van het land 4. Die sterrenkok, dat ben ik 2. 5. Ik weet wat ik eet Gemakkelijk, leuk en lekker 3. Ouderwets gezellig en betrokken 6. Regionale kwaliteit 7. Familie ‘uitje’ 10. Sociale betrokkenheid (buurt) 13. 16. Vers 17. van het land 19. 22. De gezondste winkel Prettig en gezellig 34. Families met jonge kinderen 37. Bourgondiers, A en B1 20. 23. 35. Leuk voor de kinderen Betrokken bij en in de buurt Super efficiënt Gezondheidsfreaks 38. Families en yuppen steden, B1 18. Boerenhof en stalletjes langs de weg 21. Exclusieve (Michelin) kwaliteit 24. 36. One-stop shopping ‘Buurt’ mensen, B2, C en D 39. Middenklasse generiek, B1, B2 25. Ervaren en leren Fun en educatie 28. Volledig geïnformeerd 31. De ‘omweg’ waard 40. Vers 43. DKW 46. Vers ter plekke bereid 8. Uitsluitend vers inkopen 11. Thuis top en gezellig eten 14. Efficiënt, comfort 26. Weekenduitje 29. Vers 9. Doordeweekse boodschappen 12. Familiefun 15. Top kwaliteit vers 27. Speeltuin, (en onbespoten) 32. ‘Steel de show’ thuis 41. Vers verwerkt 44. Gemak kinderboerderij 30. 33. Ouderwets gezellig en betrokken 42. Non-food 45. Onbespoten souvenirs, snuisterijen 47. 50. 53. 61. 64. 67. Winkels Boerderijen Internet, afleveren Winkelcentra en -straten (Na)bij de stad #10 - #20 77. Customer Organisatie intimacy 85. Teelt 88. Retail 62. 65. 68. 78. 86. Bijzondere locaties (uit) Op het land #20 - #100 Operational Excellence Productie 63. 66. 69. 79. Buurt, wijk #5 - #10 > #100 Product Inkoop 48. 51. Stands Megastore, shop-in-shop 49. Via bestaande winkels 52. Internet, via winkel 54. Houten kisten, krijtborden 57. Internet, touchscreens koffiecorner 60. Zelf brood bakken (kinderen) 70. Locale verkopende boeren 73. De Librije, De Kas 76. Turkse 80. Excelllence 87. 83. GWB Shop-in-shop groentezaak 81. 84. Franchise ZWB, ZFB 82. Coöperatie 71. Reform-/ 72. natuurwinkels 74. Versschap AH, Konmar, Carrefour Spar, Edah 75. Jumbo Winterswijk, AH Haarlem 55. Electronische displays, tracking info 58. DKW en non-food via counter/balie 56. RFID + persoonlijke display PDA 59. Kookworkshops POS (POINT OF SALE) CONCURRENTIE REFERENTIE ORGANISATIE FUNCTIE USP’S (UNIQUE SELLING POINTS) ASSORTIMENT DOELGROEP POSITIONERING PAY OFF SAMENWERKING BASISSTRATEGIE LOCATIES DISTRIBUTIE Pagina 13

Pagina 15

Voor relatiemagazines, online verenigingsbladen en presentaties zie het Online Touch content management system systeem. Met de mogelijkheid voor een web winkel in uw flyers.

521 Lees publicatie 197Home


You need flash player to view this online publication