71 COMMENTAAR DANIËLLE ARETS, DESIGN ACADEMY EINDHOVEN “Dit is een goede manier om consument en producent met elkaar te verbinden. Dit systeem zal het beste werken in een lokale gemeenschap waar een grote sociale cohesie is en de lokale slager en boeren een goede relatie onderhouden met de consument.” ELSE GIESEN, BUITENGEWONE VARKENS “Wat in dit concept omschreven wordt, vindt op kleine schaal al plaats. Consumenten die samen een koe laten slachten en het vlees verdelen, of huisverkoop van vlees. In het concept wordt ook de supermarkt betrokken; deze is meestal niet erg behulpzaam in dit soort kwesties.” ONNO VAN EIJK, WAGENINGEN UNIVERSITEIT EN RESEARCH CENTRUM “Het coöperatieve denken (anders dan via internet) vraagt om een heel grote betrokkenheid. Hierdoor zul je alleen de heel gedreven, idealistische mensen trekken. De grote groep van ‘nietgepassioneerde consumenten’ wordt met dit model minder goed bereikt.” Pagina 72
Pagina 74Scoor meer met een webshop in uw reclamefolders. Velen gingen u voor en publiceerden maandbladen online.
520 Lees publicatie 196Home