• • deze inzichtelijk in het jaarverslag van de onderneming. Koppel daaraan doelstellingen en een actieplan. Sluit aan bij een instantie zoals Milieukeur. Aansluiten bij een keurmerk dat voorloopt op de wettelijke normen is voor de buitenwacht een teken dat het Agrocentrum serieus tot de voorhoede wil blijven horen. Ontwikkel een duurzame waardeketen. Het lijkt goed mogelijk om het varkensvlees van het Agrocentrum als tussensegment in de markt te zetten. Daarvoor is het van belang van begin af aan met marktpartijen te werken aan de positionering van het product. Denk aan bedrijven in de retail en horeca, vleesbewerkende bedrijven en slachterijen, maar ook aan leveranciers, bijvoorbeeld van veevoer. In die waardeketen vindt een goede verantwoorde verdeling plaats van de toegevoegde waarde tussen de diverse schakels. • Benut bestaande relaties met experts en strategische stakeholders en ontwikkel nieuwe contacten. Extra winst is te behalen door daarnaast contacten uit te bouwen of aan te gaan met milieu-, natuur- en dierenwelzijnsorganisaties en wetenschappers die zich bezighouden met andere milieu- en diervriendelijke initiatieven. Bezoekers kunnen via een dichte glaswand in de stallen kijken. Boven zijn de buizen met de algen te zien. 36 Pagina 42
Pagina 44Scoor meer met een online shop in uw kranten. Velen gingen u voor en publiceerden whitepapers online.
451 Lees publicatie 145Home