Landmarkt is een overdekte marktplaats voor dagelijkse boodschappen met lekker en goed eten voor iedereen. Bij Landmarkt lopen eten kopen, eten proeven en leren over eten direct in elkaar dagverse producten uit eigen regio. Landmarkt schrapt zoveel mogelijk de tussenhandel in de voedselketen en biedt boeren, tuinders en afzetkanaal naar de consument. Zij verkopen Landmarkt organisatie. Landmarkt stimuleert haar klanten tot andere, meer bewuste keuzes en laat ze met andere ogen naar hun omgeving kijken. Rondom haar local for local, voedselketen. verkoopprijs incl. BTW 149 verkoopprijs excl. BTW 140,1 8,9 over. Landmarkt is gespecialiseerd in natuurlijke vestigingen creëert Landmarkt een transparante, Op deze wijze geeft Landmarkt aan haar ambities: het verbinden van consumenten en producenten, het toevoegen van structurele waarde in de agrarische keten en het bereikbaar maken van groepen consumenten. kosten verkoop en logistiek kostprijs productie ketenwinst 36% 34% 50,4 48,0 ambachtelijke verwerkers een direct en margerijk er hun eigen producten, gefaciliteerd door de lekker en natuurlijk geproduceerd eten voor grote Een belangrijk uitgangspunt bij Landmarkt is een alternatieve manier van de verdeling van kosten en opbrengsten over de keten; Partijen dragen hun eigen kosten en de integrale ketenmarge wordt 50%-50% verdeeld tussen producent supermarkt prijsniveau. en Landmarkt. De consumentenprijs ligt op Onderstaand een rekenvoorbeeld voor 50/50 te verdelen 30% 41,6 Landmarkt biedt meer dan de lekkerste boodschappen. Zoveel mogelijk producten worden op de marktvloer voor de ogen van de consument bereid. Een ruime open keuken heeft een belangrijke plaats. Hier wordt gekookt voor consumenten die ter plekke een hapje willen eten of een vers bereide maaltijd mee naar huis willen nemen. bloemkool op basis van de gemiddelde supermarktverkoopprijs in het jaar 2009, het financiële model van Landmarkt en de gemiddelde bedrijfseconomische kostprijs voor de producent in 2009. Dit model laat zien dat er in directe regionale ketens, ondanks relatief hoge logistieke kosten, aanzienlijk financiële ruimte in de keten beschikbaar is. Ter vergelijking: in gangbare ketens mogen agrariërs blij zijn als ze de productiekostprijs betaald krijgen. 19 CASE: Landmarkt Pagina 20

Pagina 22

Interactieve digitale rapport, deze uitgave of reisgids is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het converteren naar een online publicatie van e-onderwijs catalogussen.

449 Lees publicatie 143Home


You need flash player to view this online publication