singen van riet het meest kansrijk zijn. Tijdens deze workshop is onderzocht hoe compleet het overzicht is dat door DHV gemaakt is. Daarna zijn de ideeën geordend en zijn de meest kansrijke ideeën verder uitgewerkt, om op deze manier te bekijken wat de kansen zijn van het riet en welke ‘hobbels’ er nog genomen dienen te worden om de toepassing tot een succes te maken. Een verslag van de workshop is weergegeven in Bijlage 2. 11 2.6 Clustering toepassings mogelijkheden De toepassingsmogelijkheden zijn onder te verdelen in verschillende categorieën. In deze stap worden toepassingsmogelijkheden die ongeveer dezelfde eigenschappen van het riet gebruiken, geclusterd onder één categorie. Op deze manier is een overzicht verkregen van de verschillende toepassingsmogelijkheden (zie ook Paragraaf 3.1). 2.7 Uitdiepen interessantste toepassingen De toepassingen die uit commercieel oogpunt op de korte termijn het interessantst en kansrijk zijn, zijn verder uitgediept en onderzocht. Hierbij is ook aandacht besteed aan de marktpotentie die het riet heeft op de kortere en langere termijn, en is een onderbouwde schatting gemaakt van de waarde van het riet in de bepaalde toepassing. Ook is onderzocht wat de eisen zijn die aan het riet worden gesteld, welke vervolgstappen er genomen moeten worden om de toepassing tot een succes te maken en welke partij het initiatief zal moeten nemen voor de ontwikkeling van de toepassing. Voor de meest kansrijke toepassingen wordt een fact sheet gemaakt met de belangrijkste gegevens. 2.8 Vervolgstappen geïnteresseerde partijen Gedurende het onderzoek zijn twee partijen bijzonder geïnteresseerd geraakt in het gebruik van riet bij hun bedrijfsvoering. Er zullen aanbevelingen worden gedaan met betrekking tot de manier waarop de partijen betrokken kunnen worden bij de doorontwikkeling van het concept. Pagina 16

Pagina 18

Voor kranten, online reisgidsen en PDF-en zie het Online Touch content management system systeem. Met de mogelijkheid voor een web winkel in uw maandbladen.

434 Lees publicatie 129Home


You need flash player to view this online publication