3. Doelen, vraag en aanbod Wat zijn de doelen van de onderneming? Energiebedrijf Thermo Bello heeft drie doelen: • Het duurzaam beheren en optimaliseren van een warmtenet in Culemborg. • Volledig onafhankelijk worden van fossiele energie door het ontwikkelen, beheren en optimaliseren van toepassingen van duurzame energieopwekking en energiebesparing, vooralsnog in de wijk EVA-Lanxmeer en uit te breiden in de regio Rivierenland. • Uitbreiding van lokale duurzame energiebedrijven in Nederland door het vergaren en verspreiden van kennis en ervaring. Wie stelt de doelen vast? De doelen van Thermo Bello zijn geformuleerd in de oprichtingsakte van de besloten vennootschap, in overeenstemming met de formulering in het bedrijfsplan waarvoor instemming van de wijkbewoners was verkregen. In de loop van 2009 en 2010 is met leden van een werkgroep Organisatieontwikkeling Thermo Bello gewerkt aan een statutenwijziging om de overdracht van aandelen van de BV aan een stichting administratiekantoor voor te bereiden. De doelen zijn in overleg met die werkgroep aangepast. De directie van de BV heeft de statutenwijziging bij notariële akte laten vastleggen. In de toekomst worden de doelen vastgesteld door de directie van de BV in samenspraak met de raad van commissarissen en het bestuur van de stichting administratiekantoor. Wie zijn de klanten van de onderneming? Thermo Bello heeft per doel ook specifieke doelgroepen. De warmte in de wijk wordt geleverd aan alle aangesloten woonhuizen, appartementen en bedrijfsgebouwen. Op 1 juli 2010 waren dat 170 woningaansluitingen en 7 zakelijke aansluitingen. Om bij te dragen aan de energietransitie van fossiele naar duurzame energie heeft Thermo Bello allereerst in PV-cellen geïnvesteerd. De stroom wordt aan stadsboerderij Caetshage verkocht. Thermo Bello richt zich 11 Pagina 16

Pagina 18

Voor presentaties, online onderzoeksrapporten en folders zie het Online Touch content management system systeem. Met de mogelijkheid voor een online winkel in uw club bladen.

426 Lees publicatie 121Home


You need flash player to view this online publication