3. Tweede periode Innovatie etwerk N (2006 - 2010) 21 3.1. Doelstellingen tweede periode Op grond van de bereikte resultaten van de eerste periode van InnovatieNetwerk, heeft de Minister van LNV besloten InnovatieNetwerk voor een tweede termijn in te stellen. Het evaluatie­ rapport over die eerste periode, dat in juni 2005 uitkwam, gaf voor dit besluit de formele basis. Net als in de eerste periode is de aandacht voor grensverleggende vernieuwingen, gericht op duurzame ontwikkeling op de domeinen van LNV, gebleven. Ook is de focus op conceptontwikkeling en het doen realiseren in de praktijk gebleven. Bij de start van de tweede periode zijn door het bestuur van InnovatieNetwerk voor 2010 nieuwe targets geformuleerd. Deze waren: InnovatieNetwerk heeft 30 robuuste grensverleggende concepten ontwikkeld, waarvan 15 hun betekenis hebben gekregen in de praktijk. Voor ieder concept lag de primaire focus van InnovatieNetwerk bij het doen realiseren van tenminste één pilot. Een pilot die laat zien dat het écht anders kan. Maar, zoals verderop in dit rapport aangegeven, effecten in de praktijk kunnen op meerdere wijzen optreden. Per 1 januari 2006 is InnovatieNetwerk voor een nieuwe periode van 5 jaar van start gegaan. Op 31 augustus 2006 is met het instellings­ Pagina 32

Pagina 34

Scoor meer met een e-commerce shop in uw PDF-en. Velen gingen u voor en publiceerden sportbladen online.

412 Lees publicatie 107Home


You need flash player to view this online publication