130 III. hema Gezonde T Samenleving A) Realisatie 1) Celebrate Food (v/h Gruitsjop) Waar staat het project voor? / Kern van het concept Celebrate Food wil consumenten verleiden om vaker te kiezen voor verse, smakelijke, gezonde én verantwoord geproduceerde voeding. Om dit te bewerkstelligen zoekt InnovatieNetwerk naar wegen om deze hoogwaardige voeding, die dan bij voorkeur bestaat uit regionale producten (vanwege hun versheid en kleine ecologische “footprint”), een prominentere plaats in winkels en (super)markten te doen krijgen. Welke netwerken/partijen zijn betrokken? Strategic Development Group, DoornRoos Imagineers, Tekst in Stijl, Bart Kaper (Grafisch Ontwerper), Natudis, Streekexpresse, Landmarkt, De ValeOuwe, Olga Kersten (Evenementencoördinator), AGF CKO, Groenten en Fruit Bureau, Redie Interieurs Oirschot BV, Sterk in Samenwerken, Simply Delicious, KNS, De Nieuwe Maat ez., AVANS Hogeschool, Harmeling Interieurconcepten, Scelta, Plussupermarkt Venlo, Volkshuisvesting Arnhem, LLTB, Luxor, Hypsos Retail, De Beeldenfabriek, Biologische Tuinderij De Stroom, Buys&Ko, Marketeers met een missie. Zijn er middelen van andere partijen ingestoken? Bijdrage InnovatieNetwerk € 204.393. Extra bijdragen derden: -2) Waardenpas Waar staat het project voor? / Kern van het concept Een Waardenpas is een persoonlijk overzicht van wat u belangrijk vindt in uw koop edrag. Uw Waardenpas bevat een schematische g weergave van hoe en wat u als eigenaar van de pas meer en minder belangrijk vindt: een hoge score geeft aan dat u die waarde erg belang rijk vindt. Uw persoonlijke Waardenpas heeft zeven waarden: Mens, Gezond eid, Kwaliteit, Milieu, Prijs, Vrienden en Gids. Met opzet h zijn zeven algemene waarden gekozen - het is aan de mensen zelf om te bepalen wát zij onder die waarden willen verstaan en welke variabe len of indicatoren bij elke waarde horen. Welke netwerken/partijen zijn betrokken? Haagse Hogeschool, TU/e – Eindhoven, YD+I, RVU/Club van 100, Kennisland, Q42. Effecten in de praktijk LNV-minister Verburg wil − aldus de in juli gepubliceerde beleids agenda Duurzame voedselsystemen − de Waardenpas inzetten als instrument om consumenten te ondersteunen met het maken van bewustere koopkeuzes. Pagina 141
Pagina 143Heeft u een studiegids, virtual paper of web clubmagazines? Gebruik Online Touch: clubblad naar een digitale publicatie omzetten.
412 Lees publicatie 107Home