Tijdens het tanken wordt dus V2+ en V5+ getankt, terwijl gelijktijdig V3+ en V4+ uit de auto wordt gehaald, zodat dit opnieuw kan worden geladen (en dus omgezet naar V2+ en V5+). Figuur 6 is een schematische weergave van het VRB-systeem. Figuur 6: Schema van Vanadium Redox Batterij [5]. 13 Omdat in beide cellen vanadium wordt gebruikt, heeft dit systeem geen last van vervuiling door diffusie van ionen door het membraan. Dit is een groot voordeel van deze technologie. Vanadiumsystemen worden met name ontwikkeld voor grootschalige stationaire toepassingen, zoals plaatsing bij windparken. Sumitomo heeft in Japan inmiddels 16 redox flow-installaties draaiende (zie figuren 7 en 8 voor enkele impressies). Figuur 7: Foto’s van VRBapparatuur [14]. Pagina 20
Pagina 22Scoor meer met een web winkel in uw edities. Velen gingen u voor en publiceerden mailings online.
301 Lees publicatie 100Home