76 Natuurgebied-abonnement Aanleiding Bedrijven zijn op zoek naar plekken voor brainstorms, uitjes, vergaderingen, teambuildingsessies. Waarom zou een bedrijf geen abonnement kunnen nemen op een natuurgebied, waarmee het bedrijf de garantie krijgt dat het een bepaalde periode beperkt of onbeperkt gebruik mag maken van dat gebied voor verschillende doeleinden? Gevolg Bedrijven kunnen hun groene imago verder versterken en werken aan verbetering van gezondheid van hun medewerkers. Voor natuurgebieden is het een interessante nieuwe bron van inkomsten. Het bedrijfsleven betaalt voor bepaalde facilitaire diensten en kan daar wellicht ook een sponsornaam aan koppelen en natuureigenaren zorgen voor de aanwezigheid van benodigde faciliteiten. De medewerkers van bedrijven worden tijdens het werk in contact gebracht met natuur, waardoor ze wellicht privé ook vaker een bezoek aan natuur zullen brengen. Misschien krijgen medewerkers wel bepaalde privileges in het natuurgebied dat door hun bedrijf ‘gehuurd’ wordt. Natuurtaxi Aanleiding Een manier om stadsmensen in de natuur te krijgen, is ze te faciliteren met het vervoer. Zeker mensen die zelf geen vervoer hebben, zijn aangewezen op het openbaar vervoer. Hiervoor zou een Natuurtaxi een uitkomst kunnen zijn. Als je behoefte hebt aan frisse lucht, houd je een groene taxi aan, en die brengt je direct naar een natuurplek buiten de stad. Gevolg De Natuurtaxi zal leiden tot extra bezoek in de natuurgebieden rondom de stad. Een uitgelezen kans dus voor de natuureigenaren om meer producten en diensten te verkopen aan natuurliefhebbers. Natuurliefhebbers op hun beurt zullen vaker een bezoek brengen aan de natuur, aangezien het gemakkelijker wordt om de natuur te bezoeken. Bovendien heeft de natuur ook een eigen, opvallend vervoermiddel in de stad: de groene Natuurtaxi. Pagina 75

Pagina 77

Scoor meer met een webwinkel in uw magazines. Velen gingen u voor en publiceerden onderwijs magazines online.

607 Lees publicatie 248Home


You need flash player to view this online publication