53 Zaken om rekening mee te houden Ook aan het slot van deze analyse worden nog wat zaken op een rijtje gezet die van belang zijn als de natuursector een game als Schatzoeken zou willen ontwikkelen: - Het is voor het spelen van de game via smartphone van belang dat in de natuurgebieden internetbereik is, en liefst ook wifi. Het verschil zit hem in het feit dat een gamer bij wifi niet zelf hoeft te betalen voor het datagebruik. Het niet bieden van wifi zou gamers met een beperkte bundel gelijk afschrikken om de game te spelen; - Denk goed na over het businessmodel. In de afgelopen analyse is uitgegaan van het free-to-playmodel, waarbij gamers het spel gratis downloaden om het vervolgens gedurende een paar uren te kunnen spelen. Om te voorkomen dat de gamers na het spelen van de game weer zonder omzet vertrekken, moeten in de game wel mogelijkheden zitten om uiteindelijk toch omzet te kunnen maken. Denk goed na over de microbetalingen die je wilt genereren; - Denk goed na over de zogeheten gameplay, de manier waarop de gamer de game ervaart. Maak het niet te moeilijk, want dan zullen grote groepen snel afhaken, maar het moet ook weer niet te gemakkelijk zijn, want dan wordt het te saai om te spelen; - Denk goed na over het doel van het spel. Wat moet de speler opsteken van het spel en welk soort gedrag zou je het liefst willen veranderen. Voordat nagedacht wordt over het entertainmentdeel, zullen deze uitgangspunten moeten worden vastgesteld; - Het is goed vooraf te bedenken wie de �helpdesk� ter plaatse wordt. Als dat een boswachter is en het spel wordt populair, kan dat wel eens een grote belasting gaan worden voor één persoon. Pagina 52

Pagina 54

Voor reclamefolders, online onderwijscatalogi en artikelen zie het Online Touch content management beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een online shop in uw nieuwsbrieven.

607 Lees publicatie 248Home


You need flash player to view this online publication