45 Bioharmonious Het spel wordt gespeeld door één persoon. De gamer wordt verantwoordelijk voor het lot van twee van elkaar afhankelijke planeten. De geïndustrialiseerde planeet, vol met machines en smog, staat op het punt ten onder te gaan en haar zusterplaneet, vol met natuur en biodiversiteit, gaat mee ten onder tenzij er iets gebeurt. Gedurende de game zijn wetenschappers van de geïndustrialiseerde planeet in staat om de flora en fauna van de natuurplaneet te integreren met hun machines, waardoor het milieu op de planeet verbetert. In een beperkte tijd wordt de gamer gedwongen om voorwerpen tussen planeten uit te wisselen, waardoor een verbetering ontstaat op beide werelden. Er zijn zeven verschillende manieren waarop het spel eindigt, variërend van vernietiging van de planeten tot een harmonieuze integratie van natuur en techniek. Het laatste resultaat is uiteraard het doel van het spel (zie Afbeelding 7). Gedurende de game wordt de speler zich bewust van de problemen die kunnen ontstaan als in de wereld natuur en industrie beschouwd worden als twee aparte entiteiten, en dat er daadwerkelijk iets moet gebeuren om onomkeerbare problemen te voorkomen. Het spel is gratis te spelen en wordt gefinancierd door Art Works for Change, een particulier fonds dat initiatieven ondersteunt die met behulp van kunst het bewustzijn rond sociale en maatschappijkritische onderwerpen willen beïnvloeden, en AT&T Foundation, het filantropische onderdeel van het Amerikaanse telecombedrijf. Afbeelding 7 − Banner voor Bioharmonious. (Bron: www.gamesforchange.com). Pagina 44

Pagina 46

Interactieve e-spaarprogramma, deze presentatie of relatiemagazine is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het naar een online publicatie omzetten van online whitepapers.

607 Lees publicatie 248Home


You need flash player to view this online publication