Aanpak van de analyse Om tot een goede SWOT-analyse te komen, is eerst een overzicht gemaakt van de belangrijkste kansen en bedreigingen in de externe omgeving van de sector en de belangrijkste sterktes en zwaktes van de sector zelf. Hiertoe zijn een externe en een interne analyse gedaan. De interne analyse is redelijk beknopt gehouden, aangezien de WUR hier binnen hetzelfde project van InnovatieNetwerk ook een onderzoek naar zal doen. De externe analyse bestaat uit: - Een beschrijving van de natuurtypen die meegenomen worden in de analyse, - Een beschrijving van partijen die van belang zijn, - Een korte opsomming van de belangrijkste trends binnen de sector, - Een beschrijving van de werking van het waardesysteem in de natuursector, - Een beschrijving van verschillende ecosysteemdiensten met analyse van bijbehorende markten, - Een analyse van de sector volgens het vijfkrachtenmodel van Porter, - Een analyse van het businessmodel van het huidige natuurconcept volgens de methode van Osterwalder. De interne analyse zal bestaan uit een beschrijving van de sector volgens het 7-S’en-model van McKinsey. De conclusies uit al deze beschrijvingen en analyses worden meegenomen in de SWOT. 9 Pagina 8

Pagina 10

Voor boeken, online cursussen en sportbladen zie het Online Touch content management system systeem. Met de mogelijkheid voor een e-commerce shop in uw gidsen.

531 Lees publicatie 204Home


You need flash player to view this online publication