40 41 Een belevenis “In de grote verduisterde zaal van het Luxor theater staat ons een verrassing te wachten. Via de opening in een ovalen doek, stappen we een hele nieuwe wereld binnen. De lichten floepen aan en we zien om ons heen een supermarkt waarvan het water je in de mond loopt. Smakelijke vissen liggen hoog opgetast. Groenten in alle maten en kleuren. Vers brood. Een kok staat achter zijn fornuis. Enkele supermarktbezoekers zijn bij hem aangeschoven en kijken hoe hij een recept bereidt. Zo kan het er dus allemaal uit gaan zien. We gaan het beleven.” Voor de deelnemers aan deze bijeenkomst is dit een eerste kennismaking met de supermarkt van de toekomst in 3D. De aanwezigen beleven zo de sprankelende frisse wereld van Lazuur. Een winkel, verrassend als de Amerikaanse Whole Foods Market en hip, maar eenvoudig als de HEMA. In Lazuur realiseer je je dat lekker en gezond eten een feest is. “Ondertussen zijn er voor de Arnhemse ambitie businessmodellen en businessplannen opgesteld volgens de lijnen van het ‘Celebrate Food’ concept en in het bijzonder voor het ‘Lazuur’ ontwerp. Maar Arnhem zal niet de primeur hebben. In het beoogde pand komt namelijk een horecagelegenheid waar biologische gerechten worden geserveerd. De inrichting van het restaurant is van duurzaam design. Voor een Lazuurmarkt wordt nog naar een alternatieve locatie gezocht. Pagina 21

Pagina 23

Voor maandbladen, online boeken en vaktijdschriften zie het Online Touch content management system systeem. Met de mogelijkheid voor een webwinkel in uw publicaties.

521 Lees publicatie 197Home


You need flash player to view this online publication