De zes modellen in de praktijk Deze nieuwe winkelformules zijn in de markt getoetst bij relevante marktpartijen. Op basis van die uitkomsten zijn de businessmodellen verrijkt, aangepast en verder geselecteerd. InnovatieNetwerk nodigt iedereen uit om deze nieuwe concepten toe te passen; ofwel als geheel nieuwe winkelformule ofwel door een deel van een concept over te nemen binnen de eigen supermarkt. Het raamwerk ervoor staat klaar voor gebruik. We hebben aantal partijen benaderd om te horen welke elementen van Celebrate Food hen aanspreekt en of zij een uitdaging zien in het concept. Biedt het kansen? Inspireert het? Misschien zat deze benadering al een tijdje ‘tussen de oren’ van de winkelier of ondernemer? In het volgende hoofdstuk komen ondernemers aan het woord die (delen van) de businessconcepten toepassen in de praktijk. 26 27 Ambitieuze ondernemers delen hun ervaringen in hun koerswijziging naar duurzaamheid en vernieuwing 2. Verhalen uit de praktijk In de afgelopen jaren is de belangstelling voor de supermarkt van de toekomst spectaculair gestegen. Ondernemers willen de ideeën uit het concept realiseren in hun eigen winkel. “Hoe de retail van de toekomst er volgens mij uitziet, las ik helemaal terug in het boekje Celebrate Food II”, vertelt een winkelier enthousiast. Een groot aantal ondernemers gebruikt elementen van het Celebrate Food concept en gaat daar zelfstandig mee aan de slag. In dit hoofdstuk vertellen deze ambitieuze mensen over ontwikkelingen in de markt en problemen waar ze tegenaan lopen. ervaringen Pagina 14

Pagina 16

Heeft u een presentatie, i-brochure of online archief? Gebruik Online Touch: brochure digitaal publiceren.

521 Lees publicatie 197Home


You need flash player to view this online publication